sâmbătă, 15 martie 2014

UN CLASIC AL LITERATURII DE AVIATIE: BAIRNE LAY



BEIRNE LAY A VISAT ARIPI

 …şi i-au crescut. În ce fel, se poate afla din catea lui autobiografică AM VISAT ARIPI, un titlu publicat in anul 1938 la Fundaţia pentru Literatură şi Artă « Regele Carol II », în traducerea lui Wendy Muston. 




Cine a fost Lay ? 
(sursa foto: http://en.wikipedia.org/wiki/Beirne_Lay,_Jr.)

S-a născut în 1909, la 1 septembrie (ca şi mine), a dus o viaţă sportivă, practicând, în tinereţe, boxul şi canotajul. În 1931 a terminat universitatea la Yale, devenind “Bachelor or Arts”, specialitatea Limba şi Literatura (de expresie) engleză.
Existenţa lui a fost marcată, pe vremea studenţiei, de vizionarea unui film de aviaţie : « Wings ». Senzaţia provocată la vederea filmării din avion a unor figuri acrobatice a fost decisivă. După absolvirea universităţii avea să devină pilot.
Experienţa sa este relatată de-a lungul a aproape 300 de pagini care ţin cititorul cu sufletul la gură.

După terminarea lecturii voi reveni cu notiţele respective, deocamdată vreau doar să mă laud cu prietenul meu Iuliu Ciuc, omul care mi-a dat cartea şi căruia îi sunt profund recunoscător. Este unul dintre anonimii aceia pasionaţi de aviaţie care, fără să vrea, devin elemente ale istoriei acesteia. Lui i se datorează un eveniment editorial de cea mai mare importanţă pentru cronica aviaţiei române şi anume reeditarea cărţii Irinei Burnaia „Aripile mele” cu sprijinul Primăriei Băileşti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu